Cennik

Optymalizacja SEO

od 600 zł

Pozycjonowanie szerokie

od 1500 zł

Pozycjonowanie Top-10

od 199 zł

Modele cenniku pozycjonowania

Istnieje co najmniej kilka sposobów rozliczania usług pozycjonowania. Wyróżniamy m. in.:

  • pozycjonowanie z płatnością za ruch
  • pozycjonowanie na frazy z płatnością za efekt
  • pozycjonowanie Long Tail
  • jednorazowe usługi SEO: Audyt i Optymalizacja
  • marketing szeptany

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Który z modeli oferuje tanie pozycjonowanie stron? Koszt pozycjonowania strony internetowej jest zależny od wybranej przez nas metody. Poniżej prezentujemy przegląd kilku popularnych metod rozliczania usług pozycjonowania. Tanie pozycjonowanie stron jest możliwe, ale należy dobrze przemyśleć konkretną metodę i dostosować ją do faktycznych potrzeb: ruchu oraz jego charakteru.

Pozycjonowanie za efekt

Ta forma pozycjonowania, choć może się wydawać dość atrakcyjna, to często wiąże się z wysokimi kosztami oraz niezbyt wysoką skutecznością działania. Polega ona na tym, że otrzymujemy płatność dopiero za konkretne efekty pozycjonowania, a więc za to, na jakim miejscu znajduje się dana strona. Płaci się wyłącznie za efekty. Im są lepsze, tym wyższą stawkę otrzymujemy. Najczęściej każde ze słów kluczowych jest wyceniane w inny sposób. Agencje korzystają z progów, po przekroczeniu których kwota wzrasta. Ich liczba w ofertach jest różna, sporo zależy od wiedzy klienta oraz od trudności fraz i ich pozycjonowania. Z tego powodu ciężko podać konkretne kwoty, jakie może wynosić wykonanie usługi pozycjonowania za efekt. W rozliczeniach najczęściej stosuje się takie progi jak: top 10; ustalane są dwa progi, np. za pozycje 1-3 i 4-10; ustalane są trzy progi, np. 1-3, 4-7, 8-10. Najczęściej stosowaną metodą przy rozliczaniu jest zwiększanie o 30% kwoty przy kolejnych progach. Jest to wówczas korzystna i opłacalna opcja.

Przykładowy cennik pozycjonowania za efekt:

Miesięczna wyszukiwalność: 0-100: kwota za pozycje 7-10: od 29 zł; kwota za pozycje 4-6: od 39 zł; kwota za pozycje 1-3: od 49 zł. Gdy natomiast miesięczna wyszukiwalność wzrasta (od 1000 do 2000), to wówczas kwoty zaczynają się od 99 zł do 149 zł. Pamiętajmy jednak, że każda cena jest ustalana w sposób indywidualny.

Ile kosztuje pozycjonowanie za efekt? Pokażmy to na przykładzie frazy. W przypadku frazy „Fryzjer Jankowice Rybnik” opłata za pozycje 1-3 może wynosić ok. 100 zł. Opłata za pozycje 4-6 osiąga wówczas 50 zł. Zaś opłata za pozycje 7-10: 25 zł.

Pozycjonowanie z płatnością za ruch

W tym modelu słowa kluczowe nie mają znaczenia. Liczy się jedynie ruch na stronie internetowej, gdzie najważniejszy jest ruch pochodzący stricte z wyników wyszukiwania. Rozliczanie może wyglądać następująco: rozliczany jest wzrost ruchu lub rozliczanie następuje za konkretnego użytkownika, który wszedł na daną stronę dzięki właśnie wynikom wyszukiwania. Jeżeli zależy nam na wzroście ruchu, który pochodzi z wyszukiwania różnych słów kluczowych, to metoda pozycjonowania z płatnością za ruch będzie dobrym rozwiązaniem. Płatność za ruch jest najlepszą opcją dla witryn, które charakteryzuje duża różnorodność treści. Ceny pozycjonowania za ruch są zróżnicowane. Za jedną sesję wartość opłaty waha się od 0,10 do 3 zł.

Pozycjonowanie Long Tail

Long tail w tłumaczeniu na j. polski oznacza długi ogon. Inaczej rzecz ujmując, chodzi o dłuższą frazę, dzięki której wyszukiwane są poszczególne informacje. Można więc skupić się na promowaniu słów kluczowych, które zawierają więcej wyrazów, co daje szansę na wygenerowanie większego ruchu. Długość wpisywanych przez użytkowników internetu fraz wyszukiwania coraz bardziej się wydłuża. Internauci coraz częściej wiedzą, czego chcą i pragną oszczędzić swój czas, dlatego wpisują słowa kluczowe w sposób bardziej szczegółowy. Stosowanie modelu Long Tail jest niezwykle opłacalne – koszty pozycjonowania stron internetowych tą metodą nie są wysokie, a zdecydowanie wzrasta sprzedaż oraz ilość połączeń słów kluczowych.

Jednorazowe usługi SEO: Audyt i Optymalizacja

Usługa audyt polega na dokonaniu szczegółowej analizy danego serwisu, co pozwala na ocenę możliwości dostosowania do wymogów wyszukiwarek internetowych. Daje to możliwość późniejszego wykorzystania tej wiedzy i osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja polega na poprawie kodu strony, a także jej treści, aby dzięki temu była ona możliwie jak najbardziej zgodna z wymaganiami wyszukiwarek internetowych. To pozwala na uzyskanie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie z zastosowaniem usługi audyt? Waha się ono od 750 zł w przypadku mniejszych stron internetowych do 5000 zł dla dużych portali.

Cennik pozycjonowania stron w zakresie optymalizacji przedstawia się następująco: około 50 zł za optymalizację strony głównej oraz 10 podstron; od 70 zł w przypadku optymalizacji strony głównej oraz dowolnej liczby podstron.

Marketing szeptany

Marketing szeptany pozwala na poznanie opinii o usłudze lub produkcie, pomaga go wypromować, nawiązać kontakty z internautami lub dotrzeć do nowej docelowej grupy. Koszt pozycjonowania w zakresie marketingu szeptanego waha się od 100 do 1000 zł (w zależności od ilości wpisów, analiz negatywnych opinii, tego, czy zostanie założony blog firmowy lub kampania na facebooku).

Pozycjonowanie stron internetowych – cennik:

SEO dla firmowej strony www: od 750 do 1500 zł
SEO dla sklepu internetowego lub bardziej rozbudowanego serwisu: od 1250 zł do 3500 zł
SEO dla bardzo dużych portali: od 5000 zł
Marketing szeptany: koszt od 125 zł
Audyty i optymalizacja SEO: od 500 zł
Usługi doradcze SEO: od 500 zł

Zamów darmową wycenę