Jak wybierać trafne słowa kluczowe?

Jak wybierać trafne słowa kluczowe?

Jednym z pierwszych etapów pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej jest wybór słów kluczowych. To zarazem jeden z najważniejszych kroków, ponieważ trafność doboru tychże słów ma istotny wpływ na uzyskane rezultaty.

Trzy zasady treści

Na początku warto wspomnieć o trzech zasadach, których należy przestrzegać w każdej sytuacji. Po pierwsze, frazy kluczowe powinny mieć więcej niż jeden wyraz. „Stoły” warto zatem zastąpić na przykład takimi frazami jak „rozkładane stoły” albo „stoły okrągłe”. Należy jednak zachować umiar, ponieważ druga zasada mówi o tym, że fraza nie może być zbyt długa. Osoby zainteresowane kupnem stołu nie wpisują w wyszukiwarkę takich fraz jak „duży drewniany stół do nowoczesnej kuchni”. Trzecia zasada nakazuje unikać fraz niepoprawnych gramatycznie, takich jak „stoły sprzedaż”. Wprawdzie internauci wpisują je bardzo często, ale nie są one dobrze odbierane przez Google.

Postępowanie według tych trzech zasad ułatwia pracę, ale nie wystarcza do wyboru dobrych słów kluczowych. Kolejny etap prac polega na analizie danych, którymi się dysponuje. Przede wszystkim należy przyjrzeć się samej stronie internetowej, ponieważ to właśnie ona jest najlepszym źródłem słów kluczowych. Warto postarać się o znalezienie nie tylko fraz szczegółowych, takich jak „karma dla psa”, ale i ogólnych, na przykład „producenci karmy dla zwierząt”.

Frazy ogólne vs długi ogon

O korzystaniu z fraz szczegółowych i ogólnych warto pamiętać także dlatego, że klienci wpisują w wyszukiwarkę różne słowa, w zależności od tego, jak blisko są od dokonania zakupu. Osoba zainteresowana kupnem płaszcza zimowego najpierw użyje frazy „płaszcze zimowe”, ale później będzie zawężała swój obszar poszukiwań, koncentrując się na takich hasłach jak „czerwony płaszcz zimowy” albo „płaszcz zimowy z kapturem”. Oprócz analizy własnych danych, można również wykorzystać dane konkurencji, sprawdzając wybrane przez nią słowa kluczowe.

Oczywiście, podczas dobierana słów kluczowych można wspomóc się odpowiednimi narzędziami. Warto skorzystać nie tylko z Google AdWords, ale także z innych dostępnych programów, na przykład SEMstorm albo Keywordtool. io.

Kategorie

Leave a Comment

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *